Når branding af Restauranten ikke holder

Når branding ikke er nok

Det kan være svært at etablere sig i restaurationsbranchen – et eksempel på at etablere sig på det danske restaurationsmarked har være brødrene James og Adam Price der – ligesom deres far, er kendt for en række Tv-programmer for mad, kogebøger og kreativitet i form af kompositioner af musik og bøger fra deres hånd. Da de ville træde i faderens fodspor og etablere en restaurant, har det været svingende succes til følge. Man startede ud med de bedste intentioner om en restaurant med dansk mad: Rødspætter, bøffer, gryderetter og smørrebrød skulle udgøre rygsøjlen for den videre succes, men et alt for dyrt niveau, sammenholdt med en outsourcing af køkkenet til tredjepart fik kvaliteten til at blegne og således også restauranten.

Som en fornyelse herefter, fik man en plads i TIVOLI hvor amerikansk fastfood i form af burgere, hotdogs, milkshakes og andre kendte, amerikanske Diner-retter skulle falde i familien Danmarks pengepung og smag – ligeledes med begrænset succes, da den enorme restaurant slet ikke kan fyldes op af Tivolis sæsonprægede publikum. Hovedrestauranten – Brdr. Price, ligeledes i Tivoli forbliver en temmelig broget anmeldt restaurant med et meget højt prisniveau. Herefter givet øgenavnet ”Brødrene Pricey”!!